Utolsó kommentek

CsigaOvi-blog

A kecskeméti hírös társaság kalandjai egy csokorba gyűjtve. Nevünk származása: Egyik "kedves" kecskeméti forgalmistánk szólogatott be nekünk mindig fotózás közben, azzal a kedves mondattal, hogy "óvoda megszűnt, haza lehet menni". Az ovi az innen származik, a csiga pedig a Volán logóból, hogy mégiscsak legyen valami kötődése szakterületünkhöz.

Az ötödik Polgári buli

2013.05.13. 20:29 bop308

Kicsit megkésve érkezik a polgári beszámoló, de talán feleleveníteni az emlékeket jó lesz.P1090024

A pétenki nap remekül indult, bár mi csak délre értünk oda, így a Borsodos teleplátogatásból kimaradtunk, de legalább útközben volt fotótéma. Tiszafüreden volt az első rendszám a HOB-798 személyében. P1080871

Ahogy haladtunk tovább, elértünk a következő fotózni érdemes kocsi "telephelyére". Ő pedig az FLR-859-es Iveco Daily az egyeki helyi járaton. A helyi járat tulajdonképpen Telekházát és Félhalmot köti össze a várossal, így biztosítva a bejárást a diákoknak, főleg ők használják. Tulajdonképpen helyközi mezőkód alatt közlekedik, mégis helyi járat van a buszra is írva hátra.P1080879

Miután odaértünk, nemsokára a csapat is visszaért Tiszaújvárosból. A konvoj egész nap a csehek 256-osából és a Lantás farosból állt.P1080884

Szinte azonnal indultunk Debrecenbe az MJT-hez gyárlátogatásra. Elég nagy a pangás ott is, mint ahogy máshol is, csak a Panoráma csigatempóban haladó felújításai és a német megrendelésű kínai kasztnis Mercedes motoros néhány "csodabusz" készül, valamint van pár félkész HungarianBus is a csarnokban. Miután itt végeztünk egy gyors bevásárló megállás után folytattuk utunkat Nyíregyháza felé. A Coránál Auchannál is lőttem egy elég értékes képet, ugyanis itt már nem volt Cora, mint olyan. Bent már minden Auchanos volt, csak az áruházon levő felirat és a buszjárat volt még Cora. Rákövetkező héten mindez megváltozott és Auchan busz lett belőle.P1080931

A bevásárlás után és jó 1 óra kellemes farosozás után megérkeztünk Nyíregyházára, ahol az Élő Mini Világ Alapítvány 280-asa állomásozott éppen, készültek a másnapi kisvasúti napra. Minket is körbevezettek a telepen, nagyjából elmagyarázták mi miért és hogyan.P1080934P1080943

Mivel nem vagyok egy nagy vasútrajongó, jobbnak láttam átlátogatni a nem túl messze lévő buszpályaudvarra. Jól tettem, ugyanis az egyik legnagyobb Szabolcsos hiányzóm pont ekkor érkezett meg Pestről. Ő nem más mint a zászlóshajó E98-as az IUN-280. Sajnos a minden nap közlekedő pesti járat megszűnt, ami megmaradt az is kieg. jegyes lett, így jobb híján Egerbe jár a szépség, de azért pénteken és vasárnap még eljut a fővárosig.P1080979

Időközben megláttuk a "tartósan tesztelt" midi Solarist ahogy elviharzik a Vasútállomás felé, így arra vettük az irányt, elvégre még nekem sem volt róla fotóm.P1080986

Másnap reggelre elérte Kelet Magyarországot a már jósolt rossz idő, reggel szakadó esőre ébredtünk ami kisebb nagyobb megszakításokkal egészen délig tartott.P1080996

A reggeli pangás után a délelőtti felvonulásra már elég szépen összegyűlt a nép, de a tiszaújvárosi buszállomáson szerencsére nem ismétlődött meg a tavalyi tumultus, amikor is a résztvevő járművek és látogatók a menetrend szerinti forgalmat akadályozták.P1090036

Egykori BKV-s 280-as forgolódik egy számára ismeretlen terepen.P1090038

Országhatáron belül nézve a legmesszebbről érkezett résztvevő címet a Somló Volán nyerte a HVP-156-os E95-össel. Az ő buszuk szintén Tiszaújváros autóbusz állomásán került a gépem elé lencséje elé.P1090046

A következő busz igen kalandos életutat tudhat maga mögött. Ő a, mai nevé, MEZ-272. 1994-ben készült 415.18B típusszámon a BOS Fürstenwalde részére. Innen miután hazakerült pár éves korában a GVK-085 valamint a HMD-381-es rendszámokat viselte. Ezután JZY-013 lett belőle és jópár évig szolgált a hevesi helyi járaton. Innen vette meg jelenlegi gazdája, aki szépen rendbehozta.P1090092

A következő kép az Outlet Center parkolójában készül "Raven"-ről, aki a BKV-nál a BPI-712-es rendszámot viselte. Őt jelölték ki a szervezők egyfajta shuttle busznak, hogy akit érdekel az eljusson és megnézhesse a buszos ügyességi versenyt.P1090111

Késő délutánra kisütött végre a nap és ekkor futott be a helyi maszek, 211-esével.P1090157

Az utolsó kép az Archeoparkban "Mucus"-ról készült. Nincs rossz bőrben most sem, de valahogy a BKV-nál egy picivel jobb állapotban volt.P1090161

Lassan elérkezett a rendezvény vége, mi pedig visszamentünk a campingbe, ahol már főtt a vacsora a Délibáb busz Kft. jóvoltából. :) A felejthetetlen kakaspörkölt után egy izgalmas éjszakai buszozás után hajnalig folytatódott az eszmecsere egymás között és előkerültek az állványok is. :)P1090165P1090168

A végére azért csak beindult a buli, a kezdeti borongós esős idő ellenére. Jövőre ugyanekkot ugyanitt! :) Idén már meg sem próbálkozunk Kunságos buszt elvinni, kár belefeccölni az energiát...

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.