Utolsó kommentek

CsigaOvi-blog

A kecskeméti hírös társaság kalandjai egy csokorba gyűjtve. Nevünk származása: Egyik "kedves" kecskeméti forgalmistánk szólogatott be nekünk mindig fotózás közben, azzal a kedves mondattal, hogy "óvoda megszűnt, haza lehet menni". Az ovi az innen származik, a csiga pedig a Volán logóból, hogy mégiscsak legyen valami kötődése szakterületünkhöz.

Tedej, meg miegymás...

2012.07.13. 15:01 bop308

Bzsk-ék és csegöldi tulipánék kiváló lövészetén felbuzdulva, eldöntöttem, a következő nagymutervizitkor meglátogatom a híres ÁG.-t. Nagy unalmamban összeszedtem Nánáson is a maszekokat. Meglepett engem is mennyi öreg Ikarus van erre és milyen jó állapotban vannak.

P1050460

Kezdésnek Pálóczi Csabát látogattam meg, előzetes egyeztetés után készséggel állt rendelkezésemre, mind a 4 buszával együtt. Igen szép állapotban van mind a 4 busza. 

P1050365

Folytattam a maszekgyűjtést, Pálóczi úr infója alapján jutottam el Hajdú Imréhez, akié egy csodálatos 1981-es 256-os. Újkorában az Ibusznál szolgált BU 50-83-as rendszámmal, aztán a Hajdúnánási Önkormányzathoz került, ahol a kezdetektől ő dolgozott vele. '91-ben már itt kapta az AVE-191-es rendszámot, ami később FIS-238 lett és a mai napig ez. Mikor az önkormányzatnál felesleges lett a busz, addigi sofőre vette meg, így gyakorlatilag néhány éves kora óta ő dolgozik vele. A Szabolcsos 256-osról származó hátfalat kivéve minden eredeti a buszon, a belső berendezéstől kezdve a motoron át a karosszériáig minden. Nagyon szép, korához képest megkímélt állapotban van, kiváló felújítási alap lenne egy nosztalgia 256-osnak.

P1050447

Egy hajdúböszörményi maszek buszai is szoktak állni Nánáson, mivel munkásszállítást végeznek. Egy ex honvédségis 250-es társaságában állt ez a 256-os itt. Előéletükről nem sokat tudni.

P1050341

Hazafelé menet még a FIS-től lekaptam a műszakváltani igyekvő Jabilos járatot.

P1050385

Utolsó előtti nap Tedej következett. A műszakváltások 15.20, 16.15, 17.15 időpontokban vannak. A járatok két irányba indulnak, két-két fordás busszal. Az egyik a Tedej-Hajdúnánás-Hajdúdorog, a FIS-206, FIS-208 fordaautókkal. A másik járat a FIS-205, FIS-207 kiszolgálásával a Tedej-Tiszavasvári-Szorgalmatos.

A dolgozóktól függően mennek csak a nagy buszok, van amikor elég két Transit vagy Sprinter is.
 Látogatásomkor a 15.20-as járatokat forda szerint a FIS-205 és a FIS-207 vitte.

P1050469

P1050482

Majd 16.15-kor fordult a 207 még egyet, a 206 viszont nem jött vissza, a 208 csinálta a dorogi járatot.

P1050483

P1050490

A 16 és 17.15-ös járatok befelé is szállítanak, ám a FIS-205 vezére szabadságon volt, így az amúgy is gyér utasforgalom miatt elég volt a tartalék busz a CCH-647 is. Ő is csak befelé hozott pár embert. Dorogra 17.15-kor a egyetlen 4x4-es hajtású Sprinter ment,

P1050486

P1050491

Tehát nem utoljára jártam Tedejen, viszont először. :)

Hazafelé másnap reggel még Balmazújvárosban egy 10 pontosan parkoló 250-es volt azért, biztos ami biztos alapon.

P1050496

A bejegyzés trackback címe:

https://csigaovi.blog.hu/api/trackback/id/tr514653342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása