November elején az őszi napsütést és szünetet kihasználva kirándultunk a viharsarok néhány településére.
Régi jó szokásunk, jó korán indultunk, bár nem eléggé, mert a 'csabai pályaudvaron már nem sütött jól a nap. Előtte Orosháza pedig egyenesen katasztrofális volt.
Nem baj, azért nem fotózhatatlan a pályaudvar a megyeszékhelyen délelőtt, így viszonylag jó fények mellett kezdtük meg a lövöldözést.
A következő busz érdekes jószág. Elég régóta állomási tartalék szerepet tölt be. 1996-ban gyártották, ororsz exportkivitelben (ráncajtó, SUV-híd), ám az Ikarus anyagi problémái miatt ezt a buszt még egy 280-as és két 260-as társával együtt egy alkatrész beszállítójának "ajándékozta". Ez a cég értékesítette a 4 buszt amelyet végül a Körös Volán vásárolt meg. A két 260-as (BPG-700, DUD-273), valamint az EUA-797 él még a 4 buszból, a CLK-125-ös 280-as 2008-ban selejtezve lett.
Ezután egy kedves újságíró kolléga odajött hozzánk az egyik 'csabai napilaptól, akitől megtudtuk, hogy a félreértések elkerülése végett érdemes bejelentkezni a forgalmi irodában, hogy fotózni fogunk. Mivel a felújított pályaudvar műszaki átadása épp ekkor volt, így a 30 perces várakozás helyett inkább kinéztünk a Gőzmalom térre, az egyetlen Merci törzshelyére.
Mire visszaértük megkaptuk az engedélyt így folytattuk a már korábban elkezdett fotózást.
Szépek ezek a csuklós MANcik. Kár, hogy hírös városunkban egy sem fut belőlük.
Egy egykoron Gyulán helyi járaton szolgáló 280-as, GOX-111.
Kis művészkedés Békés megye meghatározó autóbusz márkájával. M.A.N Törökországból. Jól látszik a ráncfelvarrás eredménye, ha megfigyeljük a lökhárítók alsó részét.
Akad egy pár csuklós Rába is...
...de azért a meghatározó helyközi típus még mindig a jó öreg 280-as valamelyik variációja.
Akad még néhány egykori "Volános" 256.50 is, bár ők csak amolyan vésztartalék szerepet töltenek be.
A következő vas amit jó alaposan körbefotóztunk a proto E94-es, az EMF-789. Különlegessége az alacsony padló, a csápos tükrök és az automata váltó. Helyi forgalomban vesz részt.
Ha már úgyis itt voltunk kipróbáltuk a négy sávosított 44-est Gyuláig. Milyen jó is lenne, ha Kecsóig ilyen lenne. Egyébként a gyulai pályaudvar sem régi felújítás, kifejezetten tetszetős. Bár ha a 7700-as Volvo állt volna ott az éppen őt helyettesítő szarvasi Rába helyett, akkor még szebb lenne
A szarvasiak egyke 280-asának is van járata Gyulára. Délután Kunszentmárton felé futottunk vele össze. Szép kis napja lehet.
A helyis 280-as sajnos kicsit koszos volt, de sebaj életem kockáztatásával lőttem róla azért egy viszonylag tűrhető képet.
Csabára visszaérkezve örömmel láttuk, hogy újabb tartalék 280-asok tűntek fel utcán. CKG-953, valamint az utolsó mohikán helyis 280.52-es a'la Körös. BHM-487. Ő amolyan arany tartalék, helyiben és helyköziben is feltűnhet.
Délutánra az egyik MANci helyére kihozták a szintén különlegesnek mondható DUD-600-ast. Ő helyközi kivitelű kocsi, így szintén ritka helyi járaton.
December közepén újra tervezünk egy Békési túrát így akkor friss képekkel jelentkezünk a környékről.
Utolsó kommentek