Az áprilisi Pécs után, Májusban éppen a másik irányba indultunk el és Salgótarján felé vettük az irányt. Ezúttal a Suzuki szemlés volt így Ikarus 280 fan kolléga úr Ford Fusionja volt segítségünkre a közlekedésben. Mint utóbb kiderült nem is baj, mert sikerült a múltkorinál is jobban eltévednünk így kellett a félig meddig terepjáró felépítésű autó, hogy le bírjuk ereszkedni a meredek domboldalon. Jó hosszúra nyúlt ez a túra is, ugyanúgy reggel 6 órás indulással, este fél 11 körüli hazaérkezéssel. Tudjuk, nem vagyunk normálisak. :D
Első megállónk Jászberény volt, ahol örömmel láttuk, hogy az itteni 280-asokkal még számolnak egy ideig. Szépen fel lett újítva az összes, ám sajnos a JKV-017 így elvesztette jellegzetes fekete lökhárítóját.
A buszállomás után még egy gyors fotó a helyi maszek atomhard Volvo 7000A-járól, aztán irány Hatvan.
Kellemes fogadtatás az EWU-410. Róla érdemes tudni, hogy nemrég felújították és nagy kínok és anyagi befektetés árán visszafényezték rá a hatféle kék színből álló egykori távolsági flottaszínt. Ez a busz állít ennek a fényezésnek emléket.
Legalább a hiányzó 263-asom is bent volt, így erre is lehet egy x-et húzni, bár a fény már nem volt a legtökéletesebb.
Az idő rohamosan szaladt, következő megállónk Bátonyterenye volt, pontosan nem elkékszem, hogy hol is fotóztuk az alábbi Credot, csak annyi szent hogy a fények jók voltak.
Körülbelül két sarokkal lejjebb megtaláltuk a helyi járatot is napos-ajtósban parkolt a külső telephelyen, ez kicsit fura volt így iskolai napon.
Salgótarjánba érve rögtön kiszúrtuk a Tesco mögött az egykori BAS-953-at. Ez anno Kecskeméthez tartozó autó volt a Nagy Travel állományában. A mostani rendszámáról inkább ne beszéljünk :D
A nagy örömködés után elindultunk fotóhelyet keresni a városban, ez sikerült is a vasút/buszállomás mellett, csak jó lett volna ide is egy órával előbb érkezni. Na de sebaj lett viszonylag értékelhető kép a zöld-fehér 435-ösről, meg az egyik siófoki kocsiról is.
A pályaudvaron aztán lett normális fotóhely normális felhozatallal. És amit vártam, meglőttük a nap első rendszámát :D
A nap rendszáma után úgy döntöttünk, hogy ideje ebédelni, ám a McDonald's ajtajából fordultunk vissza amikor megláttuk a lámpánál várakozó 266-ost. Szerintem nem véletlen.
Ebéd után még mindig úgy láttuk, hogy jobb ha itt maradunk és várjuk a csodát. Egy Hajdús 415-ös és egy 395-ös akadt csak horogra, de úgy érzem ezek sem utolsók.
Egy kedves helybéli úriember felhívta a figyelmünket, hogy fél 3-kor kb 20 busz indul egyszerre úgyhogy át is táboroztunk az út túloldalára, itt egyetlen normális kép készült kb, mert ahány busz annyiféle kifordulás alapon szinte az összes kép el lett cseszve valamiért.
Elérkezettnek láttuk az időt, hogy elkezdjük a helyis kocsikat is fotózni mert vészesen közeledik a nap vége. A Campingtelepi végállomáson kezdtünk, ahol ellenfényben ugyan de itt parkolt a proto 417-es. Miután a szélvédő mögött lévő fordát értelmeztük, úgy voltunk vele majd valahol lent elkapjuk. Az ex Vasis csuki viszont indult így arról lett egy ajtótlan.
Lentebb természetesen utolértük és lett ajtós is, de inkább álljon itt, már a helyi buszállomáson készült kép, az egyetlen ténylegesen, minden tekintetben Nógrádos 280-asról.
Sárgaság tűnt fel a láthatáron, jött a nap második egyben utolsó 266-osa. Már haladó tendencia a pécsi egyhez képest. :D
A forda alapján a GFX-101-nek kellett következnie, így is lett így ezt is kipipálhattuk.
Még vártunk egy 256-ost aztán elindultunk vissza a város felé megnézni az egykori salgótarjáni celeb házát. Logikát senki ne keressen ugyanis ott jöttünk el mellette egy utcával, na mindegy. Közben Bence a telefonjára rávarázsolt menetrendből és a megfigyelésekből próbálta összerakni a CKC-958 fordáját. Ki is nézett egy 1-es járatot amin vagy a DUA-460 lesz vagy a CKC. Mivel mindkettő kell így jobbnak láttuk visszamenni az előbbi fotóhely környékére. A nap pont annyit fordult hogy a kb 100 méterre levő MOL kútnál tökéletes fények legyenek. Jött is az 1-es, CKC... yepp, de hol a DUA? :S
Nemsokára választ kaptunk a kérdésünkre, az még csak akkor ment felfelé, így be kellett látnunk arról ma nem lesz normális kép. De legalább még jött egy 260-as, hogy egy kis vigaszt nyújtson.
A Tesconál még egy gyors kép a BSP-678-ról, aztán irány "haza" mert idő van. Alkalmi sofőrünk úgy gondolta rövidebb lesz az út Heves felé, mi ezt el is hittük neki, nem is értem milyen indíttatásból. :D
Útközben gyönyörködtünk legalább a Mátra szépségében.
Sirok intermodális csomópont következik. Itt jót röhögtünk a vasúti átjárót jelző táblára felhelyezett buszmenetrenden. :D
Azt be kell látni a rengeteg Mátrás kintalvós miatt végülis megérte errefelé jönni, de ez ott és akkor elég nagy őrültségnek tűnt.
Heves következett, így estére szépen elkülönül a pályaudvar két oldala, az egyik oldalt a Mátrás kocsik veszik birtokba, a másik oldalon az Agriás kintalvósok tanyáznak. Állt itt egy csuklós is legalább Egerből.
Így utólag visszagondolva azt sem értem miért mentünk Jásszentandrás felé, de a tábla szerint ott készült a kép. Igazából fogalmam sincs tényleg így van-e. Mindegy, lett egy újabb felújított jászberényi csuklósunk.
Jászapátiban már igencsak küzdöttünk a fényekkel és nagy volt a csalódás amikor megláttuk a MÁV-os E95-öst. Ugye az FKG-nál a buszokat elég sűrűn pakolgatják és reménykedtünk a csuklósban. Hát nem jött be. Az itteni "helyis" autó legalább itt parkolt. Már amennyire helyinek lehet nevezni. Általában a 10 km-re található Jásziványba jár ki. Ez a kép már a Ford tetejéről készült kisállvánnyal.
A nap utolsó fotója Jászalsószentgyörgyön készült az itteni állandó autóról. Ez az ACB-569, szintén egy MÁV-os kocsi. Kicsit érdekes lett, itt is a kocsi volt segítségünkre, ő biztosította a fényt a képhez. Nekem tetszik bár azért 10 pontosnak nem nevezném. :D
Következő posztunk kicsit hosszabb terjedelmű lesz. Reményeim szerinte nemsokára elkészül az is.
Utolsó kommentek