Utolsó kommentek

CsigaOvi-blog

A kecskeméti hírös társaság kalandjai egy csokorba gyűjtve. Nevünk származása: Egyik "kedves" kecskeméti forgalmistánk szólogatott be nekünk mindig fotózás közben, azzal a kedves mondattal, hogy "óvoda megszűnt, haza lehet menni". Az ovi az innen származik, a csiga pedig a Volán logóból, hogy mégiscsak legyen valami kötődése szakterületünkhöz.

Alba Regia

2013.06.21. 12:08 bop308

Következő posztunk tavaly nyáron játszódik. A 2012-es CsigaOvi nyaralás másik kirándulása Sümeg mellett Székesfehérvárra történt. Jó korán indultunk, bár az idő nem volt tökéletes, elég sokáig erősen felhős, borult ég mellett kellett képeket készíteni, de délutánra szerencsére felszakadozott a felhőzet, utána egész délután zavartalan volt a napsütés, így könnyebb volt a fotózás is.P1080219

Kezdésnek a Vasútállomásnál lőttünk pár képet, lévén vonattal mentünk. Az egykoron Berlinben, majd Móron szolgálatot teljesítő KCH-559-et sikerült kilőni elsőként. Már megkapta a fehérvári helyis flottaszínt, eddig helyközisben pompázott.P1080046

Nemsokára befutott Fehérvár talán legszebb helyis Mercedese, a KEZ-589. Egyetlen szépséghibája a hiányzó háromágú csillag az elejéről. (Pont a lényeg :/) Azon kívül elég patent.P1080052

A buszállomás felé sétálva sikerült lőni a nap egyik rendszámának nevezhető jószágot. Ez a Gemenc Volán AAI-871-es Ikarus 250-ese volt. A másikat már lőttem egyszer Kecsón, végre ez is meglett.P1080057

A következő fotó is egy 250-esről készült. Ám az kicsivel különlegesebb az előbbinél. AOA-472-es rendszámmal sokáig az Alba Volánnál futott, ahonnan selejtezése után került a Viszló Trans-hoz, ahol FSJ-652 is volt. Jelenleg fel van újítva, már közel sem úgy néz ki mint anno, rendszáma LXY-232 lett.P1080073

Végre találkoztunk Ikarus csuklóssal is. Nem is akármelyikkel. Az Ikarus mérnökei ugyanis ezen próbálták ki először a későbbi C80-asokban eszközölt változtatásokat. Már megjelent az osztatlan szélvédő, az A tengely után oldalt elhelyezett légszűrő, a sofőr ablak alatt oldalt elhelyezett biztosíték tábla és számos praktikus újítás.P1080111

A következő már egy vérbeli C80-as volt, elég késői gyártású, HIV-696 névre hallgat és valószínűleg még nem járt szülőhazáján kívül máshol. :)P1080113

Befutott egy gyönyörű 395-ös így gyorsan utána is eredtünk, leparkolt a tárolóra. Nem sok van belőlük az Albánál, de arra a kevésre azért, egy két kivétellel, oda van figyelve. Ez is elég patent.P1080117

Visszamentünk, a normális esetben ekkor már naposajtós fotóhelyre, ám ez a borult idő miatt nem sokat számított. Jött egy régi 280-as szerencsére, bár a budifülke gondolom utólagos gányolás, ahogy a C80-asokra való ajtók is valsószínűleg felújításkor kerültek rá. A képen az AOA-365P1080134

Mivel itt nem volt túl nagy forgalom felkeresük a Jancsár utcai végállomást, ahol kicsit több autó volt, mivel az osztott helyisek és a hosszú kiállásos helyköziek is oda szoktak kiállni. itt állt egy korai C80-as, még régi fajta ajtókkal és osztott szélvédővel.P1080194

A végállomáson pedig egy '97-es évjáratú 280-as, a DUD-697P1080198

Elhalad itt elég sok helyközi járat is. Szerencsére pont egy 280-as jött Jenő felől. GMY-396 '99-bőlP1080214

közben Volvik segítségével kiszabadítottuk az egyetlen fehérvári 260-ast a többi busz fogságából, így naposajtósban fotózhatóvá vált. Ezúton is köszönet érte!(:  (:D :D)P1080229

Visszamentünk a pályaudvarra, mert jön a Bakonyos E98-as, azt meg ki kéne ugye lőni, hát arról most nem lesz kép, amúgy meglett rendben, helyette jöjjön egy szintén Bakonyos 256.42-es Zircről, aki anno Hajdús korában DUD-899 volt, mára KPY-099 lett.P1080257

Egy gyors ebédet követően kiálltunk a fotóhelyre, reményeink szerint hamarosan érkezik a honvédségi 280-as. Így is lett, de előtte még volt egy LVG-519, egy hölggyel a volánja mögött...P1080274

...és egy HPR-725, így újabb C80-as mellé lehetett behúzni az x-et.P1080286

És végre megérkezett a várva várt HB 53-25. Péntek lévén esélyünk sem lett volna meglőni a laktanyánál, ahol a fények kb. hasonlók, ám a háttér sokkal szebb indulás után a laktanya, előtte a parkolóba kiálláskor pedig betonkerítés miatt.P1080290

Következőnek egy szerencsére hiányzó Somlós 395-ös jött. Két nappal azelőtt mondták a Sümegiek, hogy Pestre jár, de valamiért nem jött össze, már nem emlékszem, de ezzel számoltunk, hogy Fehérváron kell kilőni. Egyébként rajta kívül, még 2 ilyen Pestre járós, hiányzó Sümegi autót szedtünk össze aznap.P1080308

Közeledett a 14 óra, a Videoton felé vettük az irányt az MCR-601 fedélzetén (a kép még előtte készült a másik irányban), hogy a műszakváltást fotózzuk. Néhány érdekesebb buszt felrakok, a többivel nem fárasztom a népet. Előtte azonban kilőttük a legszebb helyközis Mergát is. :) JXF-380P1080321P1080422P1080423P1080429P1080430

Ezután újra a buszállomás felé vettük az irányt, nem hiába, előkerült a hosszúderekú, valamint a kevés megmaradt 253-as egyike is befutott.P1080461P1080497

Hirtelen megjelent egy honvédségi 256-os, reméltük valami különlegesség, de csak az 53-14 volt az. Pedig de jó is lett volna, egy napra két HM-es rendszám.P1080537

Elég sok 256.44-es van még mindig az Albánál attól függetlenül, hogy hozzánk is került pár darab, ahogy 2 253-as is. Viszont így legalább van egy stabil tartalék flottájuk, ugyanis nagy részüknek már nincs állandó fordája.P1080576

Végül mivel mással, mint egy 280-assal zárnám a posztot. Tudom kicsit hosszúra sikeredett, de a nap is hosszú volt. :) Tehát akkor CCN-169P1080604

Legközelebb Dunaújváros lesz a menü, Fehérvárból már szinte túl jól állok. :)P1080622

A bejegyzés trackback címe:

https://csigaovi.blog.hu/api/trackback/id/tr845371993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása