Az Augusztus 20-ai elég húzós hétvége után Csabi-Csabiék még azért kitalálták, hogy menjünk le Körösékhez egy két helyi nevezetességért. Mondom, ennél fáradtabb már úgysem lehetek, ja de voltam a Repülőnapkor, úgyhogy hajrá.
Reggel jó koránra volt beígérve a rajt és sajnos tudták is tartani, pedig reméltem némi késést. Első rövidke megállónk Szentes volt, itt csak az éppen aktuális tartalékról készült egy kép, ő az EVL-475. Sajnálatos, de ugyanakkor bíztató, hogy ilyen kocsik, mint ez, vagy pl. a GTU-882 már csak tartalék szerepben tűnhetnek fel.
Következett az innen nem messze lévő Orosháza, itt reméltük a megye utolsó 263.01-esét, amelyről végül kiderült, hogy picit odébb van, Békés másik végében, Gyulán. Gyorsan útnak is eredtünk, de előtte még álljon itt a HXT-671. Avagy hogy használjunk rendeltetésszerűen egy távolsági kivitelű buszt... Naná, hogy a Tescoba kell vele menni.
Gyulára befutva csalódottan láttuk, ahogy épp elviharzik az EUA-710, gondoltuk biztos valaki szórakozik velünk, de végülis minden jóra fordult, még kaját is tudtam magamnak venni, így olyan 10 óra körül megreggeliztem végre. Ja és szeretjük a nem a többi közé beillő betűkombós C56-ost. :)
Miután Csabi-Csabi és Szőrrút kiélvezkedte magát a nagyon szép Ikarus kéccázas autóbuszon, Békéscsabi-csabi khm csaba felé vettük az irányt. Itt ugyanis arról a 3 buszról terveztünk képet lőni, amelyeket anno az Ikarus az orosházi CsontGlas-nak készített kötbérként, kifizetés helyett. A buszokat a cég eladta a Körös Volánnak, természetesen áron alul, így jutott némi vigaszdíjhoz. Anno egyébként ez a 3 ez 4 busz volt, de az egyik 280-as 2008-ban leselejteződött.
Nekem terveim között szerepelt összegyűjteni minél több helyis C80-ast is, ez konkrétan kettőt jelentett, ugyanis így utólag belegondolva még így is szerencsém volt, így a nyári tanszünet utolsó hetében.
A helyin kívül persze létezik máshol is élet. Jöjjön az egykori orosházi LTE-942.
Sajnos a Körös Volán is elkapta a spórolás nevű betegséget (szerencsére a Kunság még tartja magát, ki tudja meddig), már ami a flottaszínt illeti, így kikopnak lassan az egyébként rendkívül jól mutató csíkos kocsik. Például itt a HZE-183, szerintem elég idétlenül néz ki, ebben a natúr világosbarnában.
Kis futás után meglett az egyik kék 260-as is a kettőből, miközben Csabi-Csabit épp vallatták a rendőrök, ugyanis a másik kék 260-as sofőrje nehezményezte az engedéllyel való fotózást is. BPG-700 először:
Közben befutott az aznapra kiszemelt egyik nagy hiányzóm a két FKB-s 260-as egyike. Szerencsére később meglett a másik is.
A kollégák is óhajtottak maguknak egy naposajtóst a '700-ról, így álljon itt másodszor is:
Azt már megtanultuk, hogy nincs megyeszékhely kecsaposbusz nélkül, na de, hogy pont egy még csíkos 260-ast kell elrondítani vele...
Itt is előfordult sajnos olyan, hogy felesleges lett még a viszonylag újabb beszerzésű 280-as is a helyi járaton, így került Gyuláról Békéscsaba helyközibe a GOX-111. Azóta már természetesen a gazdaságosság jegyében átfényezték.
Csakazértis alapon egy DUD-273 a Szabadság Térről.
A végére egy kis levezető Szeghalom jutott. A CLY-001 miatt kellett odamennünk, de nekem az FKB-492 miatt is bőven megérte. Szeghalom helyi járat, a vasút előtt. Szerintem maximálisan átadja a feelinget. :)
Köszöntem a figyelmet, hamarosan jelentkezem újból valami finomsággal, lehet a repülőnap lesz terítéken, kecskeméti poszt még úgysem volt sose.
Utolsó kommentek