Utolsó kommentek

CsigaOvi-blog

A kecskeméti hírös társaság kalandjai egy csokorba gyűjtve. Nevünk származása: Egyik "kedves" kecskeméti forgalmistánk szólogatott be nekünk mindig fotózás közben, azzal a kedves mondattal, hogy "óvoda megszűnt, haza lehet menni". Az ovi az innen származik, a csiga pedig a Volán logóból, hogy mégiscsak legyen valami kötődése szakterületünkhöz.

Baja, Kalocsa, Halas

2012.06.09. 12:35 bop308

Azt érettségi szünetet kihasználva, elnéztem a ritkán látogatott déli településekre, amelyek azért bővelkednek érdekességekben.

Már vasárnap délben lementem, mivel Baján is régen voltam, nem ártott az ottani fotózás sem. Ritka szar időt sikerült kifognom, következő nap rájöttem, Baja is ilyen volt. Amikor nem kellett volna sütnie akkor sütött a nap, amikor jó lett volna akkor persze nem. De azért egy autóért megérte lemenni, akivel másnap utazni is sikerült.

Szóval a sulivasárnapos Kecskemét-Izsák-Kiskőrös-Kecel-Baja-Kalocsa-Solt-Kecskemét forda kocsijával mentem le, amit a KLY-056 tudhat magáénak. Szerencsére keresztezi útját Kecelen a Kalocsára tartó szegedi járat amelyen a közelmúltig a CCN-157 közlekedett, így dokumentáltam azt is.

Az egy autó amiért megérte lemenni, az a nemrégiben kiégett JYN-465 pótlóautója, a GZE-934 volt. Gyakorlatilag a két nap egyetlen normális fotóját lőttem meg ezzel a képpel.

Egy kedves kolléga biztosított nekem szállást Sükösdön, így az ottani kintalvós 415-ös is lencsevégre került. Valamikor régen Baján szolgált ez a kocsi helyi járaton, de akkor még sárga volt.

Másnap reggel a GZE-934 fedélzetén Kalocsának vettük az irányt, az ottani csuklós miatt. Általában csak reggel dolgozik, a vezér azonban mondta, hogy néha délután is behívják, a nap nagy részében ugyanis tartalék szerepet lát el, a reggeli két kanyar kivételével. Kalandos életutat tudhat magáénak a járgány. BY 64-56-os forgalmi rendszámmal látta meg a napvilágot 1989 vége felé. Később a Praga váltóját mechanikusra cserélték és az új színterv már a kecskeméti helyközi üzemnél érte. Azután behozták vissza helyi járatra, majd felújították Classic elemekkel. Sokáig a helyi üzemnél dolgozott ezután a hetényegyházi vonalcsoporton, ám a csuklós Volvo-k érkezésével bekerült a városi járatokra. 2009 nyarán a Hajdú Volántól három 280-as érkezett, amikor is lekerült Kalocsára az egykori KAZ-147 fordájára. Igencsak csúnyácska volt ekkor ám a következő nyáron alaposan kipofozták és azóta is jó állapotban van, bár az utasterére ráférne egy alapos takarítás. A képek Dunapatajon a fordulóban illetve az indulóhelyen készültek.

Kalocsára visszaérve már a pályaudvaron állt a másik kalocsai vezérgép, az ADV-642. Még az eredeti szívómotor dübörög benne felújítva, azt mondják nincs párja a világon.

Egy Credo fedélzetén elindultam Halasra, itt már tényleg nagyon szar idő volt.

Mivel a LOL-os használtan beszerzett MAN-ek miatt jöttem ide, így kénytelen voltam várni az esőben. De megérte legalább, ugyanis mind a 3 hiányzó Halason volt és nem kóricáltak Félegyháza felé. Valamikor régen ezek a buszok a Hajdú Volánnál kezdték pályafutásukat, de a szolgáltató váltás után a T&J Kft. bérelte őket. Mikor lejárt a bérleti szerződés akkor a Kunság Volán vett belőlük egy csomót

Halas egyik érdekessége a helyi járat, melyet a kiskőrösi székhelyű Szarvas Kft. végez. Ők végeznek Kiskőrösön is helyi járati szolgáltatást. Különlegessége a cégnek, hogy míg Kiskőrösön csak alacsonypadlós szóló buszokkal és egy tartalék 260-assal bonyolítják le a helyi forgalmat, addig Kiskunhalason kizárólag alacsony padlós csuklósokkal. A legtöbbjük Drezdából származik, ahogy a képen látható Mercedes is. Pozitív, hogy még a kijelzőkbe is be vannak táplálva a helyi viszonylatok.

A másik érdekesség már a Volánhoz tartozik, az egyetlen vidéki 7700-as Volvo. Teljesen gyári állapotú, megvan még a 3 pár ülés a csukló után, amit az itthoni kocsikból kiszereltek, továbbá még a gyári függönyök vannak benne, nem kókányoltak rá szél- és magasságjelzőket vagy háromszög alakú fényvisszaverő prizmát hátulra.

Kizárólag délben jár bent az egyik külsős 260-as, amely főleg Soltvadkert és Kiskőrös környékén jár. Pár éve még nagyon szép állapotban volt, dísztárcsákkal, hibátlan fényezéssel, de most ahogy kinéz... meglepődtem kicsit.

Mivel minden meglett amit akartam, hazafelé vettem az irányt, de még a vonatra szállás előtt megörökítettem a halasi Mazsolát amint épp a fűtőházba igyekezett vissza. Elég lepukkant állapotban van ez is.

A bejegyzés trackback címe:

https://csigaovi.blog.hu/api/trackback/id/tr144575061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása