A cím nem teljesen fedi ugyan a valóságot, de mondhatjuk, hogy két nap alatt sikerült kilőnöm nagyjából minden érdekeset Veszprém megye ezen részéből.
A két nap nem egymás után következett, az első, egy családi nyaralásról elkóricálás volt, a második, egy volt az idei CsigaOvi nyaralás állomásai közül. :)
Az első nap reggel Tapolcával indult. Szerencsém volt, ritka az ilyen cég, ahol ennyire jól fogadják a fotósokat. A rövidke teleplátogatás után a pályudvarra is kimerészkedtem, de gyanúm beigazolódott. Egy szem 256-os kivételével az összes 200-as bent punnyadt a telepen. Na nem baj, ki a kicsit nem becsüli...
A városháza előtt kinéztem magamnak egy jó kis fotóhelyet a helyi járat kilövéséhez, ami sikerült is, még hely sem kellett hozzá nagy :D
Elnéztem, ha már itt voltam a Malom tóhoz is, érdekelt milyen, eddig csak képen láttam. Tetszett!
Mire visszaértem a pályaudvarra szerencsére beindult az élet és két Credo között néha egy EAG-ot is látni lehetett. Először Zalaegerszegről futott be az IC11-es Credo.
Másodiknak a GYB-711 érkezett Keszthelyről és kis szusszanás után száguldott is tovább Veszprém felé. Érdekes, hogy errefelé is vannak ilyen fordák, nyilván még régi időkből, idegen Volán földjéről indul a járat, idegenére érkezik (ám megyén belül) és csak áthalad Tapolcán, ahová egyébként tartozik a busz.
Befutott egy kis Credo is, ennek azért örültem, mégsem olyan tucattermék, mint a héliummal felfújt ortopéd testvérei. :) HOD-466
Szerencsére maradt egy kis időm az ajkai buszig, így megvárhattam a másik tapolcai vezérgépet, a GBG-588 személyében.
Ezek után egy Credo (mi más) fedélzetén jutottam el Ajkára, ahol lényegesen több 200-ast lőttem utcán, bár ez a kép nem ezt szemlélteti :D
Először itt sem nagyon akartak mutatkozni a nagy öregek, de tudtam csak idő kérdése, mikor bukkan fel valamelyik. Nem is kellett sokat várni, Magyarpolányból befutott a JLZ-330.
Mivel a vasútállomáson ekkortájt indul be a csúcs, átnéztem oda mi újság a helyi járatos ráncos csuklóssal, arról tudtam, kint lesz. A másik műszakin volt, lakatolták éppen.
Reménykedtem, hogy bedugja majd az orrát a pályaudvarra is, így visszasétáltam, ekkor jelent meg a már helyközis, de nemrég még helyis CLY-183, a másik ráncos csuklós.
Egy viszonylag rövid elővárosi vonalon használják, amire néha helyis autók is beforognak. Ajka-Padragkút-Halimba. Erre példa volt fél körül a DUD-812. Amíg a CLY-nek ebédszünete volt, az fordult egyet.
Nagy nehezen elkezdtek visszaszivárogni a déli csúcs autói, illetve megjelentek a szerződéses járatok is amik betérnek ide. Köztük a volt az FKC-692 is, így sikerült az első naposajtós kép róla.
Itt is van egy vezérgép 395-ös, ő az FHJ-941. Kora délután indult Siófokra.
Kisétáltam a telepre, hátha látok valami érdekeset, láttam is, de az nem publikus. Viszont visszafelé szembejött egy műszakváltós 260-as és a Tescós 260-as is.
A hőség hatására ekkorra kellemesen elfáradtam, így egy rövid pályaudvari fotózás után letáboroztam a Vasútállomásnál, ami éppen-éppen jó ajtós fotóhelynek bizonyult. Így egy második naposajtós képpel a csuklósról zártam a napomat.
Ez volt tehát az első nap, folytatás következik, még több Tapolcával és Sümeg buszaival. :)
Utolsó kommentek